Şeker Leasing iş ilkeleri Şeker Leasing’in etik standartlarıdır. İnsan Kaynakları etik değerleri yaşatmak, çalışanlara örnek olmak ve desteklemekle sorumludur.
Şeker Leasing İnsan Kaynakları politikasının belirlenmesi ve uygulamasında aşağıda belirtilen temel ilkeler esas alınır.
İşe Alım
Her yıl sonunda, gelecek yıl için yapılan bütçe ile Şeker Leasing personel sayısı belirlenir ve Şeker Leasing genel bütçesi içerisinde Yönetim Kurulu onayına sunulur. Bu çerçevede Genel Müdürlük ve Şube kadro ihtiyaçları, Genel Müdürün katılımıyla yapılacak toplantı ile belirlenir ve karşılanır.
İhtiyaçlar doğrultusunda belirlenen adaylar pozisyona bağlı olarak Genel Müdür tarafından belirlenecek komisyon tarafından mülakata alınır. Görüşme sonuçları olumlu olan adayların referans araştırması tamamlanır. Onay süreci sonucunda olumlu bulunan adaylara görev ve ücret teklifi yapılır, teklifi kabul eden adaylar göreve başlatılır.
Stajyer ile ilgili süreçlerin yürütülmesinden Genel Müdür onayı ile Mali ve İdari İşler Müdürlüğü sorumludur. Staj zorunluluğu olan üniversite ve meslek lisesi öğrencileri için Şeker Leasing’de staj yapma imkânı tanınabilir. Her yıl için alınacak stajyer sayısı, çalışan sayısının %5’ini geçemez.
Performans Değerlendirme
Personelin bir yıllık çalışması, bilgi ve becerileri ile davranışlarından oluşan yetkinlikleri, verilen hedeflerini gerçekleştirmesi ile ilgili sonuçları belirleyen performans değerlendirmesi yılın ilk 3 ayı içinde Mali ve İdari İşler Müdürlüğü tarafından belirlenecek sürede tamamlanır.
Yetkinlik Bazlı Performans değerlendirmesi, personelin görev ve unvanına göre, birinci ve varsa ikinci yöneticisi tarafından gerçekleştirilir.
Yöneticiler değerlendirme formları doldurulmadan önce 1 yıl boyunca personeli gözlemler ve değerlendirmeyi objektif kanıtlara dayandırır.
Performans değerlendirme döneminde tüm personel ile düzenli ve yüz yüze performans görüşmeleri yapılır.
Şeker Leasing’de terfi; unvan yükselmesi ile gerçekleşir. Unvan seviyesi, kişinin yetki ve sorumluluklarını gösterir ve görevi ile birlikte iş tanımını belirler.
Şeker Leasing’de terfiler yılda 1 kez gerçekleştirilir. Terfi dönemleri Şeker Leasing'in ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterebilir.
Şeker Leasing’in kârlılığını önemli derecede etkileyecek projeler geliştiren, büyük bir tehlikeyi veya zararı önleyen, yararlı yenilikler öneren, işlemlerinin gerçekleşmesinde şahsi gayret göstererek üstün başarı sağlayan personele Genel Müdürlük tarafından takdir, teşekkür veya ödül verilebilir.
Şeker Leasing çalışanlarının performanslarının artırılması amacıyla;
Her bir görev bazında görevin gerektirdiği eğitim programları ve bu eğitim programlarının amaç, içerik, süre bilgileri verilecek eğitim kataloğunda yer alır. Görevler bazında gelişimi içeren eğitimlerde şirket personeli, bankamız ve banka dışı eğitim kurumlarından yararlanılır.