İnsan Kaynakları Politikamız

Şeker Leasing iş ilkeleri Şeker Leasing’in etik standartlarıdır. İnsan Kaynakları etik değerleri yaşatmak, çalışanlara örnek olmak ve desteklemekle sorumludur.

Şeker Leasing İnsan Kaynakları politikasının belirlenmesi ve uygulamasında aşağıda belirtilen temel ilkeler esas alınır.

  • Personel arasında hiçbir ayrım gözetmeksizin tüm çalışanların mesleki ve kişisel gelişimi için gerekli olan ortam ve şartları sağlamak.
  • Görev, sorumluluk ve performansa bağlı adil ücret sistemi uygulamak.
  • Şirket’in hedefine ulaşmak için ihtiyaç duyulan işin niteliğine göre uygun yetkinlikte insan kaynağını Şirkete kazandırmak, geliştirmek, eğitim programları ile desteklemek, elde tutmak ve yedekleme planlarını oluşturmak.
  • Bir üst unvana yükselmek için gerekli koşulları sağlayan personele kariyer imkânları sunmak.
  • Personele yaratıcı düşünmeye ve işlemleri geliştirecek yeni fikirler üretmeye özendirecek bir iş ortamı sağlamak, görüş ve önerilerini ifade edebileceği iletişim kanallarını açmak.
  • Personelin ortak hedefler etrafında buluşmalarını sağlamaya çalışmak, kurum kültürünün paylaşılmasını ve kuruma bağlılığı sağlamak.
  • Yapılan görevin niteliğine uygun ve güvenli çalışma olanakları sağlamak.
  • Başarılı olan personelin ödüllendirilmesini sağlamak.
  • Personelin verimlilik ve kârlılık ilkelerine bağlı olarak, maliyet bilinci içinde çalışmasını sağlamaktır.

 

İşe Alım ve Kariyer

İşe Alım

Her yıl sonunda, gelecek yıl için yapılan bütçe ile Şeker Leasing personel sayısı belirlenir ve Şeker Leasing genel bütçesi içerisinde Yönetim Kurulu onayına sunulur. Bu çerçevede Genel Müdürlük ve Şube kadro ihtiyaçları, Genel Müdürün katılımıyla yapılacak toplantı ile belirlenir ve karşılanır.

İhtiyaçlar doğrultusunda belirlenen adaylar pozisyona bağlı olarak Genel Müdür tarafından belirlenecek komisyon tarafından mülakata alınır. Görüşme sonuçları olumlu olan adayların referans araştırması tamamlanır. Onay süreci sonucunda olumlu bulunan adaylara görev ve ücret teklifi yapılır, teklifi kabul eden adaylar göreve başlatılır.

Stajyer ile ilgili süreçlerin yürütülmesinden Genel Müdür onayı ile Mali ve İdari İşler Müdürlüğü sorumludur. Staj zorunluluğu olan üniversite ve meslek lisesi öğrencileri için Şeker Leasing’de staj yapma imkânı tanınabilir. Her yıl için alınacak stajyer sayısı, çalışan sayısının %5’ini geçemez.

Performans Değerlendirme

Personelin bir yıllık çalışması, bilgi ve becerileri ile davranışlarından oluşan yetkinlikleri, verilen hedeflerini gerçekleştirmesi ile ilgili sonuçları belirleyen performans değerlendirmesi yılın ilk 3 ayı içinde Mali ve İdari İşler Müdürlüğü tarafından belirlenecek sürede tamamlanır.

Yetkinlik Bazlı Performans değerlendirmesi, personelin görev ve unvanına göre, birinci ve varsa ikinci yöneticisi tarafından gerçekleştirilir.

Yöneticiler değerlendirme formları doldurulmadan önce 1 yıl boyunca personeli gözlemler ve değerlendirmeyi objektif kanıtlara dayandırır.

Performans değerlendirme döneminde tüm personel ile düzenli ve yüz yüze performans görüşmeleri yapılır.

Şeker Leasing’de terfi; unvan yükselmesi ile gerçekleşir. Unvan seviyesi, kişinin yetki ve sorumluluklarını gösterir ve görevi ile birlikte iş tanımını belirler.

Şeker Leasing’de terfiler yılda 1 kez gerçekleştirilir. Terfi dönemleri Şeker Leasing'in ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterebilir.

Şeker Leasing’in kârlılığını önemli derecede etkileyecek projeler geliştiren, büyük bir tehlikeyi veya zararı önleyen, yararlı yenilikler öneren, işlemlerinin gerçekleşmesinde şahsi gayret göstererek üstün başarı sağlayan personele Genel Müdürlük tarafından takdir, teşekkür veya ödül verilebilir.

 

Eğitim ve Gelişim

Şeker Leasing çalışanlarının performanslarının artırılması amacıyla;

  • Yeni işe başlayan çalışanları görevlerine hazırlamaya,
  • Mevcut görevi çerçevesinde çalışanın bilgi ve becerilerini geliştirmeye,
  • Çalışanı ileride üstleneceği görevlere hazırlamaya yönelik Eğitim programları en uygun ve etkin eğitim yöntemleriyle sunulur.

Her bir görev bazında görevin gerektirdiği eğitim programları ve bu eğitim programlarının amaç, içerik, süre bilgileri verilecek eğitim kataloğunda yer alır. Görevler bazında gelişimi içeren eğitimlerde şirket personeli, bankamız ve banka dışı eğitim kurumlarından yararlanılır.

İK BAŞVURU FORMU

Özgeçmiş Formu

 

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu hakkında bilgilendirmeyi okudum. Forma girdiğim veya Şirketinizce öğrenilecek kişisel verilerimin işlenmesine, saklanmasına rıza gösterdiğimi beyan ederim.